Benvinguts a l'AMPA

Des de l'AMPA et donem la benvinguda i et convidem a llegir aquest bloc informatiu sobre totes les activitats, festes i esdeveniments en els quals participa l'AMPA de l'escola Tibidabo.

El nostre objectiu principal és consolidar els lligams família-escola-barri. Proposem activitats extraescolars infantils i per a adults, organitzem festes, xerrades, venda de llibres escolars i participem amb la coordinadora d'ampas de Nou Barris i amb la iniciativa municipal Temps de Barri.

Si tu també vols que l'escola dels nostres fills i filles sigui una escola dinàmica, oberta, participativa, de qualitat i si vols gaudir de més a prop el dia a dia de l'escola, des d'aquí t'animem a formar part de l'AMPA.

Anima't a participar-hi !

Horari d'atenció a les famílies: DILLUNS i DIMECRES de 17:00 a 18:00. T'hi esperem!

28 de juny 2011

BON ESTIU!









PROPOSTES PER A AQUEST ESTIU


Platja, piscina, casals, colònies, jugar amb els amics, viatges, esbarjo… les possibilitats de l’estiu són moltíssimes! Aquí teniu alguns enllaços web amb més suggeriments per passar l’estiu amb els nens:


Web del casal de barri Prosperitat, activitat Prospe Beach el 2 de juliol:
http://www.casalprospe.org/?q=event/2011/07/28/month/all/all/1

Web Time out amb propostes interessants (algunes gratuïtes):
www.timeout.cat/barcelona/ca/s/en-familia

Web “El petit explorador”:
http://www.petitexplorador.com/

Web TOC-TOC, propostes infantils de “El Periódico”:
http://www.toctoc.cat/

Web “La rana Pepa”:
http://www.laranapepa.com/

Web petitBCN:
http://www.petitbcn.com/

Web de la ciutat de Barcelona, agenda infantil:
w3.bcn.es/ab/asia/agenda/controller/0,2314,1653_8014121_1,00.html?accio=llista_ag&primera_busqueda=true&bcnAccessible=false&tema_nom=Nens%2520i%2520nenes%252C%2520actes%2520per%2520a&que=&tema=0040001001_Nens+i+nenes%2C+actes+per+a&lloc=&lloc_id=&dies=3&marc_id=

Reutilització de llibres de text - Preguntes freqüents

Benvolgudes famílies:

Us fem arribar informació sobre el programa de reutilització de llibres de text que es posarà en marxa a l'escola el proper curs 2011-2012. Són algunes de les preguntes més freqüents sobre el programa: objectius, cursos que hi participen, finançament, estalvi previst per a les famílies...
Anireu rebent més informació a partir del setembre.
Us desitgem una molt bona lectura!




Quins són els objectius del projecte?

Introduir d’una manera pràctica en l’educació dels nostres fills valors com el saber compartir, la solidaritat, la igualtat, el respecte i la responsabilitat davant els materials comunitaris i sensibilitzar-los cap a valors ecològics d’aprofitament, recicla tge i recuperació.
Fomentar la col·laboració entre els estaments de la comunitat educativa i enfortir els lligams entre els diferents agents d’aquesta comunitat (claustre, alumnes i AMPA).
Rebaixar la càrrega econòmica que cada curs suporten les famílies per l’adquisició dels llibres de text i material didàctic complementari.

Quins cursos participen en el projecte?

La implantació del projecte es farà gradualment. El primer any es començarà amb la reutilització d’un llibre per cicle a primària. Durant els anys posteriors s’anirà ampliant el nombre de llibres reutilitzats i es valoraran les possibilitats d’implantació a Parvulari.

Quina és la durada del projecte?

Les escoles participants es comprometen a mantenir el projecte durant quatre anys com a mínim, és a dir, el projecte s’inicia el curs 2011-12 i es mantindrà, com a mínim, fins el curs 2014-15. Amb aquest compromís es pot optar al finançament del Departament d’Ensenyament.

Qui coordina el projecte?

La Comissió de Reutilització de Llibres, formada pel/per la President/a del Consell Escolar, un representant dels mestres, dos pares o mares de primària (un dels quals membre de l’AMPA) i el/la secretari/ària del centre, és l’encarregada d’informar, planificar, coordinar i vetllar pel bon funcionament del projecte.

Quin material forma part del projecte?

Els llibres reutilitzats són tant llibres de text com llibres de consulta/lectura. El primer any, aquests llibres s’obtindran mitjançant la compra de material nou per part de les famílies. Els llibres de text passen a formar part del material de l’aula.

Com es finança el projecte?

El primer any, previsiblement el projecte no tindrà finançament del Departament d’Ensenyament perquè encara no ha sortit la convocatòria, per tant, les famílies compraran directament el llibre que es reutilitzarà durant 4 anys. Per als propers anys, es compta amb les subvencions del Departament d’Ensenyament, que poden cobrir aproximadament el 80% de l’import dels llibres adquirits i amb una quota anual reduïda d’amortització i de manteniment dels llibres que pagaran les famílies (màxim el 20% del valor del llibre).

Si participo a què em comprometo?

Les famílies i l’alumnat es comprometen a fer un bon ús dels llibres i de retornar-los revisats i al centre en finalitzar el curs escolar, i de restituir-los en cas que n’hagin fet un ús inadequat que impedeixi reutilitzar-los posteriorment. Aquest compromís queda recollit al Decàleg del projecte que totes les famílies participants han de signar.

Quin és l’estalvi previst pels alumnes que hi participen?

L’estalvi calculat dependrà de cada curs. Durant el curs 2011-12 no serà significatiu, però al llarg dels tres cicles (cicle inicial, cicle mitjà i cicle superior) l’estalvi pot arribar a ser molt important (estalvi orientatiu de 180 euros aprox. per a un alumne de cicle superior que ha participat al projecte des de cicle inicial). A més, el projecte és del tot compatible amb les beques de llibres que cada família pot demanar individualment.

Què he de fer per participar al projecte?

Aquest és un projecte a quatre anys mínim en el qual participen la majoria de famílies de l’escola amb l’esperit de romandre al projecte fins l’acabament. En l’inici del projecte al setembre del 2011, les famílies signaran el seu compromís amb l’acceptació del decàleg. Les famílies que s’incorporin posteriorment al projecte han d’omplir labutlleta de participació i lliurar-la al despatx de l’AMPA o al/la tutor/a de cada classe dins del període fixat per la Comissió de Reutilització cada curs. En cas de voler sol·licitar la baixa del programa en cursos posteriors, també haureu d’omplir una butlleta de baixa.

Com puc ajudar a tirar endavant el projecte?

En la reunió de cada classe a principis de curs a totes les classe de primària s’escolliran dos pares o mares delegats de llibres. A banda d’això, també pots col·laborar participant com a voluntari per revisar, etiquetar, folrar i ordenar els llibres i així tenir-los a punt pels nostres fills el primer dia de classe. Si voleu ajudar només cal que ho notifiqueu a l’AMPA o al/a la tutor/a de cada curs.

6 de juny 2011

SUPRESSIÓ DE LA 6a HORA


Us informem que amb motiu de les noves mesures preses per la Conselleria d'Ensenyament, un grup de pares i mares ha creat un espai de queixa conjunta per transmetre a la consellera la nostra discrepància sobre la precipitació amb què ha decidit suprimir la 6a hora a les escoles públiques. El que s'explica és interessant.

Podeu consultar-la a:

http://actuable.es/peticiones/consellera-rigau-si-us-plau-ajorneu-decisio-sobre-sisena


A més de llegir-la, si esteu d'acord podeu passar a l'acció i signar-la!!

p.d. En el següent link també podreu trobar algunes reflexions al respecte: http://www.joanteixido.org/doc/sisenahora/supressio.pdf

Seguidors